.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پورمحمدی: نامزد انتخابات هستم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه "احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری دهم نامزد خواهم شد" گفت: مدل پیشنهادی من در مورد نقدی کردن یارانه‌ها، پرداخت یکسان آن به همه شهروندان است. این به انصاف و عدالت نزدیک تر است.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن بازدید از خبرگزاری مهر و در نشستی سه ساعته با مدیران، دبیران و خبرنگاران مهر به تشریح دیدگاه‌های خود درمورد مسائل مختلف پرداخت

وی در خصوص کاندیداتوری خود در انتخابات گفت: حضور بنده در انتخابات آتی با دو هدف "ارتقاء اصولگرایی و بهبود مدیریت اجرایی" منوط است و درصورتیکه احساس کنم حضورم منجر به این دو خواسته شود، می توانم تصمیم قطعی خود را اعلام کنم.

به مکانیزم جمعی معتقدم
وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور شما در انتخابات آتی متکی به نظر جمعی خواهد بود یا شخصی، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری دهم به مکانیزم جمعی اعتقاد دارم و اگر این اتفاق نیفتد ناچار می شوم به نظر شخصی خود اتکا کنم.

پورمحمدی همچنین در پاسخ به این سئوال که در چه صورتی در انتخابات ریاست جمهوری دهم شرکت نخواهید کرد، گفت: اگر مطالباتی که تصور می کنم به مصلحت کشور است توسط دیگران محقق شود ، اصراری به حضور در انتخابات ندارم ، البته به برخی هم پیشنهاد داده ام که اگر حضور فعالی داشته باشند به آنان کمک خواهم کرد.

اگر افرادی بتوانند ایده های مرا عملیاتی کنند کاندیدا نمی شوم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات آتی از چهره های بارز اصولگرایی حمایت می کنید، تصریح کرد: بحث بنده چهره های بارز نیست بلکه از کسانی که بتوانند ایده های مرا عملیاتی کنند، حمایت می کنم.

طرح تحول اقتصادی نیاز کشور است
وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه اجرای طرح تحول اقتصادی توسط دولت نهم و این موضوع که اگر پیروز میدان انتخابات شود، این طرح را به همین شکل اجرایی خواهد کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: تحول اقتصادی یک طرح سیاسی نیست و به هر حال نیاز کشور است اما بحث روی چگونگی پرداخت آن است.

پورمحمدی چگونگی پرداخت یارانه ها را یک بحث فنی دانست و افزود: ظاهرا اجرایی شدن این طرح قبل از انتخابات ریاست جمهوری عملی نیست و نمی تواند به عنوان یک ابزار برای انتخابات آتی نیز تلقی شود.

یارانه اقتصاد را غیر واقعی و غیر شفاف می کند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا شیوه یارانه ها صحیح بوده یا خیر و مدل جایگزین شما چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: بحث یارانه ها یکی از معضلات و مشکلات اقتصادی ایران است و مادامی که سیستم اقتصادی ما به یارانه ها متکی است، ما با این مشکلات مواجه هستیم.

وی افزود: اساسا نفس وجود یارانه ها اقتصاد را غیرواقعی و غیر شفاف می کند و در حال حاضر به دلیل استفاده از ظرفیت یارانه ها ، رقم ها واقعی نبوده و محاسبات هم رقابتی نخواهد بود.

"یارانه یکسان شهروندی" به انصاف نزدیکتراست
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با تشریح مدل "یارانه یکسان شهروندی" خاطرنشان کرد: این مدل در بسیاری از کشورهای جهان تعریف شده است و در حال حاضر جدیدترین مدل پرداخت یارانه ها در جهان محسوب می شود و در چند کشور تجربه موفقی داشته و تئورسین های بسیاری آن را تئوریزه کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه این مدل هیچ طبقه ای از جامعه را از دریافت یارانه محروم نکرده بلکه متناسب به طبقه اجتماعی به آنان تعلق می گیرد، گفت: مدل "یارانه شهروندی" اجرایی تر بوده و آثار اجتماعی بهتری را دربردارد چراکه هم به انصاف و عدالت نزدیکتر است و هم اشکلات و تعارضات طبقاتی تولید نمی کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.319 seconds.